Kiedy czuje złość
ADRESACI: |
Dzieci przedszkolne, klasy 1-3 szkoły podstawowej |
---|---|
MIEJSCE: | w placówce zamawiającej |
CZAS TRWANIA: | 2 godziny lekcyjne |
PROWADZĄCY: | Sylwia Nowak, Katarzyna Michałek |
START: | grupa przedszkolna, zespół klasowy I-II SP |
Celem zajęć jest nauka nazywania i rozpoznawania emocji ze szczególnym uwzględnieniem uczucia złości. Uczniowie poznają bezpieczne i społecznie akceptowane sposoby wyrażania swoich uczuć.
Poznajemy uczucia
ADRESACI: |
Dzieci przedszkolne, klas 1 SP |
---|---|
MIEJSCE: | w placówce zamawiającej |
CZAS TRWANIA: | 2 godziny lekcyjne |
PROWADZĄCY: | Sylwia Nowak, Katarzyna Michałek |
START: | grupa przedszkolna, zespół klasowy I SP |
Kształtowanie empatii oraz umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć. Rozwijanie umiejętności werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć.
Chcę pięknie mówić i ładnie czytać”
ADRESACI: |
Dzieci w wieku 6 lat |
---|---|
MIEJSCE: | w SPPT (w poradni) |
CZAS TRWANIA: | 2 godzin lekcyjne |
PROWADZĄCY: | Małgorzata Piotrowska |
START: | minimum 12 osób chętnych |
Zajęcia prowadzone na terenie poradni, których celem jest usprawnianie prawidłowej artykulacji oraz przygotowanie dzieci sześcioletnich do nauki czytania.
,,Jak rozumieć świat emocji”
ADRESACI: | uczniowie szkół podstawowej, klasy I-III |
---|---|
MIEJSCE: | w placówce zamawiającej |
CZAS TRWANIA: | 2 godziny |
PROWADZĄCY: | Sylwia Nowak, Katarzyna Michałek |
Warsztat dotyczy tematyki związanej z rozpoznawaniem, nazywaniem emocji i mechanizmem ich powstawania. Pozwala zrozumieć wpływ myśli na samopoczucie i zachowanie. Uczniowie rozwijają strategię radzenia sobie z trudnymi uczuciami oraz uczą się rozpoznawać reakcje emocjonalne płynące z ciała. Warsztat pomaga zrozumieć własne zachowania, zachowania innych osób oraz lepiej radzić sobie z trudnościami w życiu.
,,Szczęśliwy ze sobą – moje poczucie wartości’’
ADRESACI: |
uczniowie szkół podstawowych |
---|---|
MIEJSCE: | W placówce zamawiającej |
CZAS TRWANIA: | 2 godziny |
PROWADZĄCY: | Justyna Nykiel |
START: | minimum 12 osób chętnych |
Tematyka warsztatu dotyczy umiejętności budowania poczucia swojej wartości i jej wpływu na akceptację siebie. Uczniowie uczą się rozpoznawać swoje mocne strony i rozwijać własne zasoby. Odkrywają swoją wyjątkowość i niepowtarzalność na tle grupy. Warsztat pomaga zwiększyć własną samoocenę, poczucie sprawstwa oraz świadomie kierować swoim postępowaniem.
,,W poszukiwaniu własnej drogi” – warsztaty rozwojowe dla młodzieży
ADRESACI: |
uczniowie szkół ponadpodstawowych |
---|---|
MIEJSCE: | W SPPT (poradni) |
CZAS TRWANIA: | 3 godziny |
PROWADZĄCY: | Patryk Hajdo |
START: | minimum 12 osób chętnych |
Warsztaty wspierają rozwój poznawczo – społeczny w kierunku od heteronomii do autonomii. W swoich założeniach bazują na psychoanalitycznej koncepcji rozwoju psychospołecznego Erika Eriksona, rozwoju perspektywy społecznej Roberta Selmana i koncepcji rozwoju rozumowania Lawrence’a Kohlberga. Trening opiera się na stworzeniu bezpiecznej przestrzeni do osobistych poszukiwań i odkrywania znaczeń w złożonych sytuacjach społecznych w celu konstrukcji osobistych wyznaczników (zasad i wartości) zachowania i postępowania.
Trening składa się z trzech spotkań po dwie godziny dydaktyczne.
Program profilaktyczny „W stronę życia”
ADRESACI: | uczniowie szkół podstawowych kl 6-8 i szkół ponadpodstawowych |
---|---|
MIEJSCE: | w placówce zamawiającej |
CZAS TRWANIA: | w zależności od formy |
PROWADZĄCY: | Inga Prusak, Agnieszka Latos, Anna Jarosińska, Justyna Nykiel Nowak |
START: | ustalony z placówką zamawiającą |
Zmodyfikowana wersja programu, który cieszy się ogromnym powodzeniem od kilku lat.
Program obejmuje szkolenia nauczycieli, rodziców oraz uczniów za zakresu profilaktyki oraz interwencji w przypadku wystąpienia zachowań suicydalnych i autoagresji. Psychoedukacja z zakresu rozpoznawania symptomów depresji, czynników ryzyka i określanie czynników chroniących, a także możliwości reagowania na niepokojące zachowania dzieci i młodzieży.
W ramach pracy z uczniami prowadzone są zajęcia psychoedukacyjne z zakresu edukacji emocjonalnej i radzenia sobie ze stresem.
Więcej informacji w ulotce programu i zakładce Program profilaktyczny „W stronę życia”
Program zapobiegania przemocy rówieśniczej „Mocni w relacji”
ADRESACI: | uczniowie szkół podstawowych kl 6-8 i szkół ponadpodstawowych |
---|---|
MIEJSCE: | w placówce zamawiającej |
CZAS TRWANIA: | w zależności od formy |
PROWADZĄCY: | Inga Prusak, Agnieszka Latos, Paulina Jawień, Justyna Nykiel Nowak |
START: | ustalony z placówką zamawiającą |
Program zapobiegania przemocy rówieśniczej ma na celu wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa w szkole. W ramach kompleksowego programu profilaktycznego przewidziana jest edukacja uczniów, nauczycieli i rodziców na temat przemocy i przeciwdziałania jej.
Więcej informacji w ulotce programu i zakładce Program zapobiegania przemocy rówieśniczej